Venezuela az Angyal-vízeséstől az Orinoco-deltáig

13 különleges nap Latin-Amerika legkevésbé ismert országában

13 nap / min. 20 fő

A jelenlegi helyzet okozta bizonytalanságok miatt az utat
2022. januárjára
szervezzük át. A pontos időpont és az ár frissítése előkészület alatt áll. Addig is örömmel vesszük érdeklődésedet, és szívesen tájékoztatunk a részletekről, ha a jobb oldalon lévő "Érdekel" gomb megnyomásával és elérhetőséged megadásával lehetőséget adsz nekünk erre.

Sokan úgy vélik, hogy Venezuela aligha versenyezhet a nagy, bakancslistás latin-amerikai országokkal, Peruval vagy Argentínával, nem érhet fel a maja Mexikóhoz és Guatemalához vagy éppen a hamis Escobar romantika miatt elhíresült Kolumbiához… Pedig - ki kell mondanunk, hogy – ringbe szállhat. Sőt, ha végre majd kikerül a negatív hírek világából, végre az utazók számában is felzárkózhat majd a „nagyok” mellé. A Canaima Nemzeti Park óriás vízesései, a különféle egzotikus indián törzsek dzsungelekben gyökeredző spirituális hagyományai, a több mint 2000 kilométeres Orinoco-folyó és deltavidékének ritka változatos vadvilága, a caracasi street art lázadó állásfoglalásai mind- mind méltó vonzerőt jelentenek, és egy olyan utazásra hívnak bennünket, ami sokkal közelebb visz minket az ismeretlen Latin-Amerikához.

1. nap: Átrepülés az Atlanti-óceánon

Indulás Budapestről Caracasba. Délután érkezünk Venezuela fővárosába. Pihenés következik, lassan felvesszük Latin-Amerika ritmusát. Szállás: Catia La Mar.

2. nap: A főváros utcáin

Reggeli után a fővárosban teszünk városnéző túrát. Meglátogatjuk többek között a Simon Bolivar szülőhelyét, a Bolivariano és Sacro múzeumokat, a katedrálist és a parlamentet. Szállás: Catia La Mar.

3. nap: Az Orinoco-delta felé

Délelőtt repülőre szállunk és nemsokára már Puerto Ordazba is érünk. Tovább utazunk Boca de Uracoaba, ahol hajóra szállunk, majd elfoglaljuk a szálláshelyet. Utunk során lehetőségünk lesz betekintést nyerni a Warao közösségek életébe, csakúgy, mint a gyönyörű természet csodáiba.
Rövid pihenő és a szállás elfoglalása után folytatjuk a hajókázást és a gyönyörködést a naplementében. Az éjszakát a vadonban, a környék őslakóinak stílusában épült, korszerű bungalókban töltjük. Szállás: Orinoco-delta.

4. nap: Az Orinoco dzsungeleiben

Reggel bizonyára madárcsicsergésre és a bőgőmajmok zajára fogunk ébredni, akiket kis szerencsével látni is fogunk. Reggeli után megismerkedünk a deltavidék állat és növényvilágával: majmok, trópusi madarak, folyami delfinek várnak ránk, sőt még piranhára is horgászhatunk, majd meglátogatjuk a madarak szigetét, ahol különféle madarak keresnek menedéket éjszakára. A naplemente fényeiben érkezünk vissza a szállásra. Szállás: Orinoco-delta.

5. nap: A Waraok közelebbről

Reggeli után visszatérünk a Warao közösséghez, hogy kicsit közelebbről is megismerkedjünk velük. Meglátogatjuk a helyi iskolát és tanulunk kicsit egymásról. Délután visszatérünk Boca de Uracoa-ba, majd onnan Puerto Ordaz-ba. Szállás: Orinoco-delta.

6. nap: Úton a Canaimába

Reggel repülőre szállunk, és a Canaima-ba repülünk, majd egyenes a Canaima Nemzeti Parkba indulunk és megkezdjük a felfedezését.
Ezúttal „curiarákkal” indián fatörzscsónakokra szállunk, és túrázunk az Angyal-vízeséshez.
A Rio Carrao itt pálmákkal és esőerdővel ékes öböllé szélesedik, ezen teszünk hajókirándulást az Ucaima, Golondrinas és Hacha zuhatagokhoz. Az Anatoly-szigeten kiszállunk és úgy indulunk a „Sapo” és „Sapito” (Béka és Békácska) vízesésekhez. Hajóval folytatjuk utunkat a gyönyörű táblahegység mentén, majd visszafordulunk Canaimába. Szállás: Canaima Nemzeti Park.

7. nap: Az Angyal-vízesés, utunk egyik csúcspontja

Délelőtt elhagyjuk a tábort, és az Ucaima kikötőből hajóval a Muyapa szavannához utazunk a Carro-folyón. Rövid kirándulást teszünk a szavannán, majd újra hajóra szállunk, és folytatjuk utunkat a Raton-szigethez, így érkezünk meg a világ legmagasabb (983 m) zuhatagának lábához. Dzsungeltúra következik a Laime kilátóponthoz, ahol közelebbről is megcsodálhatjuk a vízesést. Szállás: Canaima Nemzeti Park.

8. nap: Az Orinoco és a Caroni találkozása

Canaimából visszarepülünk Puerto Ordaz-ba, ahol újra vízre szállunk, és Salto La Llovizna-ba utazunk, ahol a két folyó – az Orinoco és a Caroni – találkozik egymással. Ezután a Cachamay és a La Llovizna vízeséseket közelítjük meg, ahol a párát az arcunkon érezhetjük. A nap végén megmártózunk a Caroni-folyó vízében. Szállás: Orinoco-delta.

9. nap: Tovább a Karib-tengerhez

Visszarepülünk Caracasba, hogy innen tovább utazhassunk Porlamarba, a csodálatos Margarita-szigetre, ahol még tibeti buddhista lámák is keresik a nyugalmat. Fél napos program keretében bejárjuk a sziget legszebb részeit. Szállás: Porlamar.

10. nap: Porlamar (Margarita-sziget)

Egész napos szigettúra vár ránk. Elsőnek a La Asunción városkába utazunk, ahol meglátogatjuk a gyarmati időkben épült Katedrálist, és a Szt. Fülöp Erődöt. Az erőd meglátogatása után leereszkedünk az Espíritu Santo völgybe és ott La Restingánál motorcsónakra szállunk és kirándulunk indulunk a mangrove erdőben. A hajózás után Punta Arenasba megyünk, majd a strandon fürdőzünk. A programot a naplemente megtekintésével fejezzük be a halászbárkáiról ismert, romantikus Juan Griego partszakaszon Szállás: Porlamar.

11. nap: Pihenés, fürdőzés, regenerálódás

Pihenés a Karib-tenger partján. Napfény, hullámok, erőgyűjtés. Szállás: Porlamar.

12-13. nap: Búcsú Venezuelától

Reggeli után irány a repülőtér. Elbúcsúzunk Venezuelától és visszarepülünk Budapestre.