Indokína útvesztőiben Vietnam – Laosz – Kambodzsa

19 nap Délkelet-Ázsia legszebb helyszínein Saigon lüktetésétől Laosz spirituális fővárosán át Angkor dzsungeléig

19 nap / min. 20 fő
Ázsia Katalógus út Classic

A jelenlegi helyzet okozta bizonytalanságok miatt az utat
2021. novemberére és 2022. februárjára
szervezzük át. A pontos időpont és az ár frissítése előkészület alatt áll. Addig is örömmel vesszük érdeklődésedet, és szívesen tájékoztatunk a részletekről, ha a jobb oldalon lévő "Érdekel" gomb megnyomásával és elérhetőséged megadásával lehetőséget adsz nekünk erre.

Délkelet-Ázsia az egyik legkülönlegesebb úti cél a világon. Tapasztalt világjárók szerint „van Laosz, Kambodzsa és Vietnám, és van a világ többi része”. Csodálatos színek, rendkívül kedves emberek, misztikus királyságok, dzsungelek, megfejtetlen titkok, különleges időfolyosók: Laosz - és azon belül is Luang Prabang - tényleg olyan, hogy szinte tovább sem szeretne menni az utazó. A Mekong közelsége, az emberléptékű korai buddhizmus hagyománya, a francia építészet és étkezési szokások hatása egyszerre formálta és tette termékennyé e vidék kultúráját. Kambodzsában ezen felül Angkor bűvös mocsarai és Thaiföldig terjeszkedő királyi romjai kevernek további különös színeket belső világunkhoz. Végül Vietnám északi- és déli központjainak színpompás világa teszi teljessé Indokína egyetlen utazás alatt is befogadható élményeinek sorát.

19 nap Indokína legszebb vidékein Saigon lüktetésétől Laosz spirituális fővárosán át Angkor dzsungeléig; Dzsunkatúra a Ha Long-öbölben

1-2. nap: Budapest – Saigon

Indulás Budapestről dohai átszállással Saigonba. Érkezés másnap a kora délutáni órákban. Szállás elfoglalása, majd ismerkedés a zsúfolt Délkelet-ázsiai miliővel. Kismotorok, riksák, gyarmati épületek Vietnam sodró lendületű városóriásában. Szállás: Saigon.

3. nap: Saigon

Délelőtt a vietnami háború megdöbbentő és szomorú emlékhelyeit keressük fel a város közelében. Cu Chi földalatti járatrendszere. Délután saigoni városnézés. Megtekintjük a Miasszonyunk Katedrálist, a Gustave Eiffel tervei alapján épült Központi Postahivatalt és a volt elnöki palotát. Utcai piac a Cholon negyedben, kávézók, éttermek, hatalmas nyüzsgés mindenütt. Szállás: Saigon.

4. nap: Mekong delta

Egésznapos kirándulás a Mekong folyó deltavidékére, busszal, csónakkal. Fülledt ázsiai hangulat, Cai Be úszópiac. Szállás: Saigon.

5-6. nap: Saigon – Hoi An

Reggeli után felrepülünk Da Nang városába, a háborús idők „északi Saigonjába”. Innen átutazunk Hoi An ősi kikötővárosához. Kínai templomok és közösségi házak, régi kalmárrezidenciák, a portugál negyed maradványai, négyszáz esztendős fedett, japán híd; utánozhatatlan hangulat. Másnap kilátogatunk a világörökséghez tartozó My Son ősi romjaihoz, „Vietnam Angkorjához”. A Macskafog Hegység bérceitől ölelt területen találhatók a Champa birodalom legszebb emlékei. Szállás: Hoi An.

7. nap: Hoi An – Hué

Reggel a Márvány Hegyekbe teszünk rövid kirándulást, majd ismét Da Nang következik. A helyi múzeumban található egészen remek csam gyűjteményt vesszük szemügyre. Ezután Huéba utazunk a Hai Van (Tengeri felhő) szoroson keresztül. Az út a tengerparton, bámulatos szépségű szirtek között kanyarog. Nem csupán a régi Vietnam és Champa határvidékét jelölték ezek a sziklák egykoron, de egyfajta időjárási választóvonalként is szolgálnak. Szállás: Hué.

8. nap: Hué

Egésznapos program Hué királyi városában, az utolsó dinasztia, a Nguyen egykori székhelyén. Hajóval indulunk az Illatos folyón, egészen a Thien Mu pagodáig. Ezután a királyi városrész következik: Citadella, Tiltott Bíbor Város. Délután a Nguyen dinasztia fantasztikus kialakítású királysírjait keressük fel. Szállás: Hué.

9. nap: Hué – Hanoi

Északra, Hanoiba, a tavak városába repülünk. Séták a pezsgő óvárosban. Huc híd, Hoan Kiem tó. Meglátogatjuk a Quan Thanh templomot és a Tran Quoc pagodát, Ho apó mauzóleumát és a mellette lévő Egyoszlopos pagodát. Este vízi bábszínház látogatás. Szállás: Hanoi.

10. nap: Hanoi

Délelőtt ellátogatunk Vietnam legrégebben alapított egyetemére, az Irodalom Templomába és a vietnami háború során „Hanoi Hilton” gúnynéven emlegetett Hoa Lo börtönbe. Délután szabadprogram. Szállás: Hanoi.

11. nap: Ha Long-öböl

Reggel elhagyjuk a fővárost és Észak-Vietnam legnagyobb természeti látványosságához, a Ha Long-öbölbe utazunk. Itt hajóra szállunk, és felejthetetlen utazáson veszünk részt a festői szépségű vizeken. Barlangok és változatos méretű, formájú szigetek között visz az utunk. Az éjszakát itt, kényelmes dzsunkánkon töltjük.

12. nap: Luang Prabang

Dzsunkánk elhagyása után visszatérünk Hanoiba, majd átrepülünk Laoszba, azon belül is az északi spirituális fő városba, a számos kolostoráról, gyarmati építészetéről és lenyűgöző hangulatáról ismert Luang Prabangba, a Mekong partjára. Délután ismerkedés a világörökségi várossal. Szállás: Luang Prabang.

13. nap: Luang Prabang

Reggeli után hajótúrára indulunk a Mekongon. Felkeressük Pak Ou buddhista barlangjait, ahol közelebbről ismerkedhetünk a Délkelet-ázsiai buddhista művészettel, továbbá útközben beszerezhetünk némi kígyó- és skorpiópálinkát is. Szállás: Luang Prabang.

14. nap: Luang Prabang környéke

Reggel kiautózunk a Kuang Si vízeséscsoporthoz, ahol együtt piknikezhetünk a laókkal, fürdésre is alkalmunk nyílik, és megismerkedhetünk az ázsiai medvék megmentésére létrehozott központtal. Szállás: Luang Prabang.

15. nap: Luang Prabang – Siem Reap

Reggeli után elbúcsúzunk Laosztól és a kambodzsai turizmus fellegvárába, Siem Reapbe repülünk. Szállás: Siem Reap.

16-17. nap: Angkor

Két napos barangolás az egyedülálló angkori romterületen. Felkeressük mindazon helyeket, melyek megtekintése nélkül nem érdemes hazaindulni. Roluos-csoport (Bakong, Preah Ko, Lolei), ahol a birodalom megszületett, Banteay Srei, a vörös homokkő csoda, Ta Prohm, templomváros az őserdőben. Az érett birodalom fővárosa, Angkor Thom (Bayon, a világ közepe, Baphuon, királyi palota, Phimeanakas, a Leprás király és az Elefántok teraszai), és a templomhegyek apoteózisa – Angkor Wat. Szállás: Siem Reap.

18-19. nap: Siem Reap – Budapest

Pihenés és szabadprogram, majd búcsút intünk DélkeletÁzsiának és átszállásokkal hazaindulunk. Éjszaka a repülőn. Érkezés Budapestre hajnalban.